چگونه فروش آنلاین را با اتصال مرکز داده افزایش دهیم
از آنجایی که محدودیتهای کرونا ویروس اکثر افراد را خانه نشین و از فروشگاههای فیزیکی دور کرده است، فروش آنلاین با افزایش اساسی در تقاضا روبهرو شده است. فروش آنلاین سرتاسری یک افزایش ۲۵ درصدی داشته است. بیشتر این رشد به خاطر محصولات مرتبط با محافظت در برابر ویروس (مانند دستکش، ماسک، پاککنندهی دست) و تجهیزات ورزشی، که بعد از بسته شدن سرتاسری باشگاهها ۵۵ درصد بالا رفته، میباشد.
در حالی که شیوع کووید-۱۹ قطعاً یک اتفاق نادر است، رشد فروش تجارت آنلاین در دو دههی اخیر باعث شده تا بیشتر شرکتها در جستجوی استراتژیهای جدیدی برای افزایش فروش آنلاین باشند. مراکز داده به لطف تواناییشان در تهیهی زیرساختی پایدار و امن به علاوهی ارتباط با خدمات رایانش ابری پیشرو در جهان، شریک متعارفی در این روند میباشند.
۵ راه افزایش فروش آنلاین با اتصال مرکز داده (data center connectivity)
۱. بهبود تجربهی مشتری
با وجود گزینههای فراوان خردهفروشی آنلاین برای مشتریان، یکی از بزرگترین مزیتهای رقابتی یک شرکت میتواند کیفیت تجربهی مشتری باشد. مشتریان بالقوه چقدر راحت میتوانند آنچه میخواهند را پیدا کنند؟ روند خرید و حملونقل چقدر کارآمد است؟ به خوبی از مشتری حمایت میشود؟ اینها سوالاتی هستند که بیشتر از همه برای مشتری اهمیت دارند خوشبختانه اتصال مرکز داده برای خردهفروشان آنلاین، ابزارها و منابعی که برای ساخت یک تجربهی مشتری پویا نیاز دارند فراهم میکند. این تجربیات نه تنها با نیازهای متغیر مشتری سازگارند بلکه از فناوریهای مبتکرانه به منظور جذب و حفظ کاربران جدید استفاده میکنند.
از تحلیلهای کلان داده که مدلهای قابل پیشبینی از سلیقه و رفتارمشتری میسازند تا باتهای مکالمه که مبتنی بر یادگیری ماشینی هستند، مراکز داده اشتراک فضا (colocation)، دسترسی به پلتفرمهای مبتنی بر ابر را که به برنامههای خردهفروشی قدرت میدهند، برای مشتریان راحت و مدیریت دادهها را امکانپذیر میکنند. این انعطافپذیری بیسابقه برای خردهفروشان این امکان را فراهم میکند تا اطلاعات را عملی کنند تا یک تجربهی مشتری تمام و کمال بسازند
۲. امنیت بهتر
یکی از موانع اولیه در برابر خردهفروشان آنلاین، عدم اعتمادی بود که مشتریان نسبت به امنیت دادههای مالیشان داشتند. افراد نسبت به اشتراک اطلاعات بانکی یا کارتهای اعتباریشان با خردهفروشان آنلاین مردد بودند. حتی با آنهایی که قانونی و معتبر به حساب میآیند.
خوشبختانه، میزان سنجههای امنیت سایبری نسبت به روزهای اول، به شدت توسعه یافته تا امنیت و آرامش خاطری را که مشتریان برای یک خرید آنلاین بدون خطر نیاز دارند، فراهم کند. با گزینههای جدید پرداخت که هر سال ایجاد و دادههای بیشتری که از مشتریان جمعآوری میشوند، خردهفروشان آنلاین نیاز دارند که امنیت را در اولویت قرار دهند تا سطح بالایی از اعتماد را حفظ کنند.
خدمات اتصال مرکز داده نسبت به راهحلهای معمولی و قدیمی دادهی فضای داخلی (on-premises) امنیت بیشتری دارند و سطح بالایی از کنترلهای دسترسی و ایمنی در دسترسی ابری را در بر میگیرند. توانایی تهیه مبادلهی ابری مستقیم اطمینان میدهد که اطلاعات کمتری از مشتری (مالی یا غیره) در گسترهی اینترنت در معرض دید قرار بگیرند. مراکز داده همچنین به خردهفروشان آنلاین یک زیرساخت میدهند که به آنها کمک میکند تا به تقاضاهای فروش تجاری آنلاین که نیاز به امنیت دارند، پاسخ دهند.
۳. افزایش زمان کاری
زمانی که حرف از فروش آنلاین باشد، قابلیت اطمینان اهمیت پیدا میکند. تنها یک تجربهی خرید بد برای مشتری باعث میشود که نه تنها فروشگاه را ترک کند و دیگر باز نگردد بلکه به دیگران نیز میگوید که خرید از یک وبسایت غیرقابل اعتماد چقدر وحشتناک است. اگر شرکتها نتوانند برای وبسایتها و تجربههای خرید، امنیت و پایداری تأمین کنند، هرگز قادر نخواهند بود که فروش آنلاین را به شکل موثری افزایش دهند.
فضای ابری، نسبت به زیرساخت فیزیکی، انعطافپذیری و صرفهجویی بیشتری در هزینه پیشنهاد میدهد. با این حال خردهفروشانی که تصمیم میگیرند میزبان تمام دادهها و برنامههایشان در فضای ابری باشند، مانند مشتریانشان سریعاً ناامید خواهند شد. زیرا زمان کاری که SLA (موافقتنامه سطح خدمات) برای این خدمات پیشنهاد میدهد، نسبتاً کم است. حتی دقایق محدود تعطیلی در هر سال میتواند منجر به از دست دادن فرصتها و مشتریان ناراضی شود. برای هر شرکتی که به دنبال ساخت خدمات به منظور افزایش فروش آنلاین است، یک مرکز دادهی فضای اشتراکی (colocation) با زیرساختی قابل اطمینان و با حمایت ۱۰۰ درصدی از زمان کاری SLA، باید به عنوان یک نیاز اساسی در نظر گرفته شود.
۴. مقیاسپذیری
یکی از مسائلی که هر خردهفروشی آنلاین خواستار آن است، رشد مشتریان است. شرکتها همزمان با رشد فروش و درآمد، میتوانند خدمات پیشنهادیشان را گسترش دهند تا در بازارهای جدید موفقیت کسب کنند و فرصتهای جدیدی را برای رشد، شناسایی کنند. با این حال، رشد کردن بدون زیرساخت مناسب میتواند سریعاً به کسبوکار آسیب وارد کند. رشد سریع ممکن است که یک فرصت باشد ولی شرکتها را با یک چالش اصلی نیز روبهرو میکند. اینکه سازمانها باید قادر به سنجش سریع ظرفیت رشد باشند تا از مشتریان بالقوه بهرهبرداری کنند.
اگر راهحل دادهی شرکتها نتواند سنجش سریعی برای پاسخگویی به نیازها داشته باشد، ممکن است که این شانس را از دست بدهند. بدتر اینکه اگر زیرساخت موجود، نتواند از عهدهی افزایش فروش آنلاین بربیاید، عملکرد آسیب میبیند و یک تجربهی منفی برای مشتری میسازد. خردهفروشان با مرکز دادهی ارتباطی میتوانند آسوده باشند زیرا میدانند که به دست آوردن ظرفیت اضافی، کار راحتی است. این کار چه از طریق اضافه کردن یک سرور جدید به آرایش اشتراک فضا (colocation) باشد، یا ساخت ماشین مجازی در محیط ارائهدهندهی ابر، به مشتریان مرکز داده برای ایجاد اندازهی مناسب تجارتشان در مدیریت و ایجاد توسعه در فروش آنلاین، انعطافپذیری میدهد.
۵. بهبود تدارکات
سادهسازی خرید کالاها تنها نصفی از معادلهی خردهفروشی آنلاین است. شرکتها باید راههایی برای تحویل سریع و موثر کالاها به مشتریان پیدا کنند. این امر به دلیل نحوهی ایجاد زیرساختی منطقی توسط غولهای خردهفروشی آنلاین مانند آمازون به منظور پاسخگویی سریعتر به نیازهای مشتریان، بیش از هر زمان دیگری صحت دارد. با اینکه اکثر خردهفروشان میتوانند با یک سیستم شهودی، یک وبسایت جذاب ایجاد کنند ولی همهی آنها نمیتوانند از مشکل فیزیکی انتقال محصولات به مقصدشان عبور کنند.
اتصال مرکز داده میتواند از طریق قادر ساختن خردهفروشان به ادغام وبسایتها و پلتفرمهای فروششان با بسیاری از خدمات حمل و نقل که میتوانند تحویلرسانی و دیگر چالشهای تدارکات را آسان سازند، به افزایش فروش آنلاین کمک کنند. آنها میتوانند با ساخت محیطهای هیبرید IT به راحتی اطلاعات و تقاضاها را به کانالهای مناسبی که نه تنها سریع بلکه ایمن نیز هستند، منتقل کنند. این به خردهفروشان آنلاین اطمینان میدهد که توانایی پاسخ به نیاز مشتری و راضی نگه داشتنشان را دارند.
3 thoughts on “چگونه فروش آنلاین را با اتصال مرکز داده افزایش دهیم”