۵ دلیل اهمیت مراکز داده برای استراتژی پشتیبانگیری شما
همانطور که اهمیت اطلاعات در کسبوکار امروزی بیشتر میشود، استراتژیهای توسعهیافته برای پشتیبانگیری موثر این اطلاعات به یکی از بزرگترین نگرانیهای سازمانها تبدیل شده است. با وجود اینکه شرکتها اطلاعات حیاتیشان را به سادگی نزد خودشان ذخیره میکردند، اما حالا بیش از پیش برای تهیهی سرویسهای پشتیبانگیری به مراکز داده رو میآورند.
تاثیر این کار زمانی است که مراکز داده متعارف و نرمافزار محور بتوانند برای سازمانهایی که توانایی رسیدگی به حوادث رخداده برای اطلاعاتشان را ندارند، آسودگی خاطر به همراه داشته باشند.
۱- نقص هارد درایو
بیشتر سازمانها متوجه اهمیت پشتیبانگیری از اطلاعات هستند. حتی اگر این کار توسط یک مرکز دادهی نرمافزار محور یا دیگر گزینههای سرویس مرکز داده (DcaaS) انجام شود، تعداد بیشماری هستند که روشهای قدیمی را رها نمیکنند.
پشتیبانگیری از اطلاعات بر روی هارد درایوهای خارجی نه تنها برای مدیریت ناخوشایند است بلکه نتایج فاجعهباری به همراه دارد. به وجود ذخیرهی اطلاعات بر روی دستگاههای مکانیکی درایو هارد دیسک یا دستگاههای درایو حالت جامد جدید، خطر از دست رفتن اطلاعات به دلیل نقص فنی یا سانحه حائز اهمیت است. هر هفته در آمریکا حدود ۱۴۰۰۰۰ هارد درایو از کار میافتند که تقریباً ۳۰ درصد این خرابیها به دلیل خطای انسانی است.
پشتیبانگیری اطلاعات بر روی یک هارد درایو محلی حتی برای یک تجارت کوچک هم حفاظت موثری به حساب نمیآید. با اینکه هارد درایوها راهحلی ارزان، ساده و مطمئن بهنظر میرسند ولی بازیابی اطلاعات از یک دستگاه از کار افتاده اغلب غیرممکن است. علاوهبراین هارد درایوها معمولاً به موقع پشتیبانگیری نمیشوند. در نتیجه در موقعیتی که اطلاعات از دست رفتهاند، اگر برای بازیابی مورد استفاده قرار بگیرند به اطلاعات ناقصی دست مییابیم.
مراکز داده میتوانند بلافاصله در یک فضای ابری به عنوان بخشی از پیشنهادات سرویس مرکز داده (DcaaS) از اطلاعات پشتیبانگیری کنند. همچنین برای تضمین دسترسپذیری همیشگی به اطلاعات حتی در زمان نقص هارد درایو، قدرت پردازش چندگانهی بیشتری تهیه کنند.
۲- بلایای طبیعی
مردم هنگام وقوع بلایای طبیعی معمولاً به خطر خسارتهای فیزیکی فکر میکنند. سیل و طوفان میتواند منجر به خرابی ادارات شود و برای تدارکات انبارها ویرانی بهبار آورد. با این حال، بلایای طبیعی برای بیشتر شرکتها خطراتی بلندمدت و جدیتر به همراه دارند: از دست رفتن اطلاعات.
بر طبق اطلاعات فما (سازمان مدیریت بحران فدرال) ۴۰ تا ۶۰ درصد کسبوکارها بعد از متحمل شدن خسارات ناشی از بلایای طبیعی هرگز بازگشایی نشدند. با اینکه دلیل این کار تاحدودی به هزینههای خالص بازسازی زیرساخت حیاتی کسبوکار برمیگردد ولی از دست رفتن اطلاعات عامل اصلی دیگری در این شکستهاست.
بدون مرکز داده پشتیبانگیری، امکان دارد که شرکتها زمانی که بلایای طبیعی قسمتی از ساختار IT آنها را نابود میکند، اطلاعت مهم تجاریشان را برای همیشه از دست بدهند. بازسازی یک اداره، یک چیز است ولی بازسازی یک پایگاه دادهی مرتبط با مشتری که به دقت دستهبندی شده و گردآوری آن سالها زمان برده است، همه چیز است ولی غیرممکن.
این شرکتها با محرومیت از اطلاعاتی که برای کار به آنها نیاز دارند هیچ انتخابی ندارند جز اینکه یا درهایشان را تخته کنند یا از اول شروع کنند. با پشتیبانگیری اطلاعات توسط مراکز دادهی DcaaS که قابلیت تحمل شدیدترین بلایای طبیعی را دارند، شرکتها میتوانند آسوده خاطر باشند که اطلاعاتشان بعد از این بلایا هم در دسترس خواهند بود.
۳- امنیت فیزیکی
یک ادارهی معمولی ازدیدگاه امنیت چندان مرعوب کننده نیست. حتی اگر ساختمان به سیستم امنیت یا نگهبانی مجهز باشد، نمیتواند جلوی کسی را بگیرد که وارد اداره میشود و یک هارد درایو به سرقت میبرد یا اطلاعات حیاتی را داخل یک کارت حافظه بارگذاری میکند. مهمتر اینکه چه چیزی مانع یکی از کارمندان همان شرکت میشود که به چنین کاری دست نزند؟
حتی امنترین ادارات هم از نظر میزان امنیت فیزیکی با یک مرکز دادهی متداول یا نرمافزار محور برابری نمیکنند. مراکز دادهی DcaaS با لایههای چندگانهی امنیت که دو عامل معتبر زیستسنجی و لیستهای محدودکنندهی دسترسی را در هم میآمیزند، بالاترین سطح از امنیتی را که سازمانها خواستار آنند، ارائه میدهند. این امر تضمین میکند که حتی در مواجهه با اتفاقات کماحتمال که اطلاعات حیاتی از در اداره خارج میشوند، همیشه در پشت دیوارهای یک مرکز دادهی امن، یک پشتیبان مطمئن وجود دارد.
۴- حفاظت از باجافزار
در سالهای اخیر حملات سایبری رشد روزافزون و پیچیدهای داشتهاند. یکی از موفقترین استراتژیهایی که امروزه استفاده میشود، باجافزار است. باجافزار از بدافزارهایی استفاده میکند که در سیستم جا میگیرند و اطلاعات را رمزگذاری میکنند. بنابراین صاحب اطلاعات و دیگر کاربران مجاز، نمیتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.
به محض رمزگذاری اطلاعات، هکرها با قربانیان تماس برقرار میکنند و پیشنهاد میدهند که اطلاعات را در ازای پرداخت پول قفلگشایی میکنند. با این حال جای تعجب ندارد که در مواردی با وجود پرداخت باج، اطلاعات اغلب رمزگذاری شده باقی میمانند.
حفظ یک پشتیبان جداگانه در یک محیط امن مرکز داده تضمین میکند که شرکتها حتی زمانی که سیستمهای اصلیشان قربانی باجافزارها شده است، قادر به دسترسی به اطلاعات باشند و تجارتشان را سرپا نگه دارند. با وجود این حملات که در سالهای اخیر فزونی یافتهاند، سازمانها در هر اندازهای باید به فکر استراتژیهای پشتیبانگیری باشند تا اثرات این حملات را تخفیف دهند.
۵- دسترسپذیری اطلاعات
امروزه مشتریان خواستار دسترسی فوری به تولیدات و خدمات هستند. این امر به شرکتها فشار زیادی وارد میکند تا زیرساختهای شبکهای را طوری بسازند که سطح بالایی از زمان کاری را برای پاسخگویی به نیاز مشتریان ارائه دهد. زمانی که سیستمها خاموش میشوند و دسترسپذیری به خدمات قطع میشود، مشتریان ایمانشان را به شرکت از دست میدهند و جای دیگری به دنبال چاره میگردند. بازسازی اعتماد مشتریان به یک نشان تجاری حتی اگر عملی هم باشد، سالها زمان میبرد.
پشتیبانگیری از اطلاعات از طریق امکانات امن DcaaS که زمان کار بالایی ارائه میدهد میتواند به شرکتها کمک کند تا از خودشان در برابر شکستهای احتمالی در زیرساختهای IT، محافظت کنند. همچنین تضمین میکند که اطلاعات بر اثر تجاوز یا کمبودی که باعث از دست رفتن آنها میشود، هنوز هم در دسترس باشند. این کار شرکتها را قادر میسازد سریعاً پسرویها را جبران کنند تا بتوانند با کمترین میزان قطع خدمات، به نیازهای مشتریان پاسخ دهند.
مراکز داده در استراتژی پشتیبانگیری هر سازمانی نقشی حیاتی ایفا میکنند. چه اینها، شرکتهایی در سطح پرمخاطره باشند یا شرکتهایی نوپا و کوچک با تعداد کمی مشتری. فکر کردن به شکلدهی برنامههای احتمالی برای رسیدگی به حادثهی از دست رفتن اطلاعات، به دلیل اهمیت روزافزون اطلاعات برای تحویل تولیدات و خدمات در امروز و آینده، میتواند برای شرکت و مشتریان آسایش خاطر به همراه داشته باشد.
1 thought on “۵ دلیل اهمیت مراکز داده برای استراتژی پشتیبانگیری شما”